Alfalfa Alert - Sihat Atau Tidak?

Alfalfa Alert - Sihat Atau Tidak?

Salah satu makanan yang paling disayangi kuda anak muda kita adalah alfalfa. Dia bekerja semua bit hay lain di seluruh dan berhati-hati memungut daripada alfalfa yang pertama. Ia juga menjadi sangat popular dengan manusia, baik untuk manfaat kesihatan dan sebagai makanan.

Terdapat banyak faedah kepada kekacang ini. Ia mempunyai jumlah protein semula jadi yang tinggi dan banyak vitamin dan mineral. Herba telah digunakan untuk pelbagai sebab untuk beribu-ribu tahun. Di China dan India, ia telah digunakan untuk aduan pencernaan. Asli Amerika juga digunakan, walaupun kegunaan lebih untuk penyakit kuning dan membantu untuk membekukan darah. Ia masih digunakan secara tradisional untuk mengurangkan kolesterol.

Terdapat tiga sebab alfalfa boleh menimbulkan masalah kepada manusia. Yang pertama adalah sebenarnya lebih ancaman kepada kuda daripada manusia, tetapi menyimpannya dalam fikiran. Sejenis serangga dipanggil kumbang lepuh boleh mengerumuni alfalfa, dan ia telah membunuh banyak kuda.

Masalah kedua ialah bakteria. Wabak salmonella dan e. coli cukup kerap dan wajar mendapat amaran oleh FDA. Warga tua, yang muda dan orang yang mempunyai sistem imun yang lemah tidak digalakkan makan alfalfa ... termasuk pucuk kecil yang lucu di pasar raya.

Jumlah yang besar alfalfa menimbulkan ancaman yang lebih besar. A konstituen dalam kilang itu boleh menyebabkan lupus seperti gejala pada orang. Lebih buruk lagi, ia boleh mengaktifkan semula lupus pada mereka yang sudah mempunyai ia. Berita baik, manusia jarang makan alfalfa mentah yang mencukupi untuk ini menjadi masalah.

Ada dua sebab saya menyatakannya. Satu adalah untuk membolehkan mereka yang mempunyai lupus tahu bahaya dan lain-lain mempunyai kaitan dengan populariti juicers. Saya membaca laporan beberapa perkara yang pelik yang dimasukkan melalui mesin ini, dan ia akan menjadi sangat mudah untuk melihat seseorang jus alfalfa. Jangan melakukannya.

Anda tidak perlu untuk benar-benar melepaskan manfaat kesihatan, walaupun. Alfalfa masak dan kering tidak mempunyai komponen ini. Tidak juga tablet. Sentiasa membincangkan apa-apa tambahan baru dengan doktor anda. Jika anda mempunyai sebarang masalah dengan sistem imun anda, anda mungkin perlu rujukan kepada pakar pemakanan untuk memastikan tiada produk makanan yang lain akan menyebabkan anda kemudaratan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar