Estrogen, Asma dan Cohosh Hitam

Estrogen, Asma dan Cohosh Hitam

Sebahagian daripada ini tidak betul-betul berita; ia telah dikenali untuk jangka masa yang lama bahawa terdapat hubungan langsung antara terapi penggantian hormon dan asma. Ini disokong oleh bilangan, peringkat umur dan jantina dari orang-orang yang paling mungkin untuk memajukannya. Sebagai kanak-kanak, kanak-kanak lelaki sebelum baligh mempunyai kadar tertinggi. Selepas akil baligh, kanak-kanak perempuan dan wanita tahun melahirkan anak lebih cenderung. Selepas menopaus, risiko tahap luar ... kecuali HRT digunakan.

Kesihatan berita muka depan hari ini memperkenalkan kita kepada satu kajian Perancis yang mencadangkan ia tidak semua hormon, tetapi terutamanya estrogen yang menyebabkan peningkatan risiko. Ia bukan satu risiko yang kecil, sama ada. Wanita yang mengambil estrogen lima puluh empat peratus lebih berkemungkinan untuk mendapat asma daripada mereka yang tidak pernah menggunakan apa-apa HRT.

Selain daripada faktor risiko, ada sebab yang baik kajian ini yang dilakukan pada jawatan wanita menopaus. Turun naik hormon ini telah berhenti, jadi asas untuk kajian ini adalah neutral.

Apakah ini ada kena mengena dengan cohosh hitam? Herba yang merupakan salah satu makanan tambahan utama dicadangkan untuk wanita untuk meringankan masalah menopaus sebab. Tiada siapa yang suka hot flashes, perubahan mood dan gejala-gejala lain proses ini menyebabkan. Cohosh hitam mengandungi phyto-estrogen, yang boleh menjadi sebagai berbahaya kerana ubat-ubatan preskripsi dalam menyebabkan asma.

Cohosh hitam tidak satu-satunya. Isoflavon soya lakukan juga. Itulah sebabnya terdapat amaran tidak memberikan mereka untuk kanak-kanak lelaki dan remaja yang masih membangun, dan mengapa wanita hamil diberitahu untuk tidak menggunakannya. Tahap estrogen terlalu tinggi.

Jika anda ingin mengambil suplemen ini bagaimanapun, saya mempunyai dua cadangan. Satu adalah bahawa anda pastikan doktor anda tahu, jadi anda boleh dipantau. Asma adalah keadaan yang berpotensi mengancam nyawa. Doktor boleh membantu anda dengan cadangan kedua; bahawa anda mempunyai apa yang anda perlukan ada sekiranya serangan asma bermula. Asma tidak selalu mempunyai tanda-tanda amaran.

Berikut adalah tanda-tanda beberapa untuk mencari; sesak nafas, batuk, berdehit berbunyi apabila pernafasan dan kulit bertukar biru pada bibir dan kuku. Jika gejala-gejala ini membangunkan, dapatkan bantuan perubatan dengan segera. Hidup anda boleh berisiko.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar