Gejala Asid Reflux dan Rawatan - Cara semulajadi Gejala Mencegah Reflux Pantas & mudah

Gejala Asid Reflux dan Rawatan - Cara semulajadi Gejala Mencegah Reflux Pantas & mudah

Berjuta-juta orang mengalami refluks asid setiap bulan, menjadikan ia satu keadaan yang sangat umum. Refluks asid juga dikenali sebagai penyakit refluks gastroesophageal (GERD).

Penyakit refluks boleh menghasilkan pelbagai gejala. Gejala-gejala refluks asid yang paling biasa ialah pedih ulu hati, memuntahkan dan pencernaan yg terganggu. Pedih ulu hati adalah sakit yang terbakar atau tidak selesa yang boleh bergerak ke atas dari perut anda ke tengah-tengah dada anda. Memuntahkan adalah sensasi asid membuat sandaran ke dalam tekak atau mulut anda.

Memuntahkan boleh membuat rasa masam atau pahit di dalam mulut anda. Tanda-tanda pencernaan yg terganggu adalah istilah perubatan untuk ketidakselesaan perut. Beberapa perkara yang boleh menyebabkan gejala refluks asid berlaku termasuk makan hidangan yang tinggi, berbaring di belakang anda, dan membongkok untuk mengangkat objek yang berat.

Bersama-sama dengan menyedari tanda-tanda keadaan ini, anda juga perlu sedar akan perkara yang boleh membuat gejala-gejala anda lebih teruk. Beberapa perkara yang boleh membuat gejala refluks asid anda lebih teruk yang anda harus mengelakkan adalah buah-buahan sitrus, coklat, gula-gula pudina, tomato, makanan pedas, makanan berlemak, makanan goreng, dan minuman berkafein atau alkohol.

Tanda-tanda keadaan ini biasanya tidak mengancam nyawa, tetapi dalam beberapa kes kerosakan esophageal berulang kali boleh menyebabkan parut. Ini boleh menyebabkan esofagus mengecil sehingga sukar untuk menelan.

Apabila ia datang untuk rawatan terdapat beberapa perkara yang mudah anda boleh mula lakukan untuk mencegah tanda-tanda keadaan ini. Dalam salah satu perkara yang mudah anda boleh mula perbuatan melibatkan makan makanan yang lebih kecil lebih kerap untuk penghadaman lebih mudah.

Anda juga perlu melakukan yang terbaik untuk mengelakkan lebih makan, yang akan menggalakkan pencernaan dan penyakit refluks. Satu lagi rawatan yang anda boleh gunakan untuk menghentikan refluks secara semula jadi melibatkan makan makanan semula jadi dan minuman yang telah terbukti untuk mencegah penyakit refluks.

Sebahagian daripada makanan ini yang boleh membantu mengurangkan dan mencegah gejala refluks asid epal merah, satu sudu teh cuka epal cider dicampur ke 6oz yang. segelas air, pisang, dan jus nanas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar