Berurusan Dengan Kebimbangan neurosis Homeopathically!

Berurusan Dengan Kebimbangan neurosis Homeopathically!

Seperti yang kita semua tahu, homeopati adalah mod holistik terapi dan "fikiran" adalah rubrik yang paling penting dalam adalah medica bahan yang besar. Tiada kes mengambil sama ada kronik atau akut selesai tanpa memikirkan fikiran orang yang anda sedang merawat. Dan perjalanan ini ke dalam fikiran manusia adalah menarik. Mind telah tepat dikaitkan dengan angin. Fikiran berfungsi sama seperti angin yang bertukar ke mana-mana arah dan sama ada kekerasan atau sedikit menenangkan.

Kebimbangan adalah salah satu daripada rubrik utama untuk minda semasa belajar bahan homeopati medica dan pada hari amalan hari; kita akan berjumpa dengan orang yang tidak terkira banyaknya yang mempunyai gejala ini dengan beberapa atau tanda-tanda am dan tertentu fizikal yang lain. Menurut Oxford Companion Pengajian Perubatan, kebimbangan sama ada baik atau buruk. Keadaan mental yang tidak menyenangkan daripada gerak hati, keresahan dan kebimbangan, hampir menghampiri ketakutan, yang boleh disertai oleh tanda-tanda bersimpati atas aktiviti seperti gegaran, berpeluh, dan tachycardia. Apabila kebimbangan ini adalah seperti keadaan atau adalah amat sesuai untuk keadaan ini, ia adalah apa-apa tetapi penyediaan fisiologi badan untuk menghadapi kesukaran di hadapan. Tetapi apabila ia berpanjangan, berlebihan, dan tidak sesuai untuk keadaan ini, ia adalah penyakit!

Sudah tentu hidup dengan jenis yang kemudian kebimbangan adalah sukar. Orang yang akan melalui banyak pergolakan emosi semasa mengendali hari untuk masalah kehidupan hari dan perlahan-lahan mula kebencian kehidupan. Dalam pengertian rohani, kita boleh mengatakan bahawa orang-orang yang sangat ingin membuat keputusan untuk diri mereka bahawa mereka menguasai keadaan dan jika mereka keluar dari tangan, mereka bertanggungjawab untuk itu. Pendek kata, ini adalah orang yang mempunyai sikap ketidaksetiaan untuk orang di sekeliling dan diri mereka sendiri. Daripada kelemahan ini semata-mata untuk mendapatkan tanggungjawab bagi tiap-tiap perbuatan timbul kebimbangan yang begitu sukar untuk berurusan dengan.

Saya mempunyai seorang pesakit yang saya telah merawat untuk masalah gastrik beliau. Beliau mempunyai kebimbangan bahawa dia akan dipecat daripada tugas satu hari dan kehidupan akan menjadi begitu amat sukar kemudian. Beliau adalah seorang yang teliti dan agak terkini dan cerewet mengenai kerjanya. Tetapi fastidiousness ini bukan daripada cinta untuk kerja tetapi daripada kebimbangan bahawa dia akan kehilangan kerja jika dia tidak. Beliau tinggal jauh dari keluarganya selepas perpindahannya ke tempat berhampiran. Terdapat kebimbangan beliau telah diarahkan ke takut bahawa keluarganya, terutamanya kanak-kanak tidak akan menghiraukan dia sekarang, kerana dia tidak ada untuk menjaga mereka secara peribadi. Jelas sekali ini adalah satu kebimbangan tanpa asas tetapi dia dipupuk ia amat dekat di hatinya. Tidak hairanlah beliau mengalami berdebar-debar, ketidakselesaan perut, dan cirit-birit ganti dan sembelit.

Ini jenis kebimbangan jangkaan berlebihan (sejenis perasaan yang digantung) terdapat dalam banyak ubat-ubatan homeopati. Argentum Nitricum adalah ubat pilihan bagi pesakit yang disebutkan di atas dengan beberapa ulangan dan dia mula bertindak balas dengan segera. Melihat gejala-gejala lain fizikalnya am dan tertentu dan gejala-gejala mental, beliau kemudiannya diberi Sulphur 1M 1 dos dan dia benar-benar sembuh daripada gejala fizikal. Juga dalam lawatan yang akan datang beliau melaporkan bahawa jampi cemas beliau adalah mengurangkan hari demi hari. Dia mampu untuk menghadapi hari ke hari kerja yang lebih baik.

Ini hanya satu contoh. Sudah tentu bersama-sama dengan ubat-ubatan homeopati, homeopati mesti berupaya untuk peguam pesakit juga. Sebaliknya, ia adalah benar bahawa kaunseling adalah sebahagian daripada mana-mana modul rawatan. Barulah kita boleh mencapai penawar sempurna!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar