Bagaimana Merawat ADHD (Attention Deficit Disorder) Dengan Pemulihan semula jadi!

Bagaimana Merawat ADHD (Attention Deficit Disorder) Dengan Pemulihan semula jadi!

Attention Deficit Disorder [ADHD] adalah gangguan biasa kanak-kanak. Kanak-kanak yang mengalami gangguan ini memerlukan penjagaan khas dan perhatian ibu bapa, penjaga mereka, atau guru. Kanak-kanak ini menunjukkan gejala hyper-aktiviti dan sering menunjukkan kemajuan yang lemah dalam pelajaran sekolah kerana mereka tidak dapat menumpukan perhatian.

ADHD memerlukan rawatan menyeluruh dan ubat semula jadi yang didapati ia adalah rawatan berkesan untuk mengawal dan benar-benar mengubati penyakit tersebut. Ubat semula jadi ADHD tidak mempunyai kesan sampingan yang kurang dan juga tidak menghalang pertumbuhan anak-anak.
Walau bagaimanapun, untuk bermain dengan selamat berunding dengan doktor sekali sebelum mencuba mana-mana daripada ubat semula jadi adalah disyorkan.

Yang dinyatakan di bawah adalah beberapa Pemulihan semula jadi untuk ADHD:

Minyak ikan adalah sumber yang boleh dipercayai untuk omega-3 asid lemak dan adalah nutrien bermanfaat yang membantu dalam membangunkan otak kanak-kanak. Pengambilan harian minyak ikan boleh membantu untuk menyembuhkan ADHD.

Kanak-kanak ADHD terjejas perlu diberi air minum pada setiap hari biasa. Penghidratan yang betul badan dan sel-sel otak membawa keseimbangan semulajadi dalam tingkah laku mereka dan mengurangkan keamatan gangguan ADHD

Kemasukan flaxseed dalam diet biasa kanak-kanak ADHD terjejas membantu mengawal hiperaktif mereka.

Kanak-kanak ADHD terjejas boleh diberikan kopi kadang-kadang kerana ia merangsang otak & meningkatkan tahap tumpuan mereka. Walau bagaimanapun minum biasa kopi tidak boleh menjadi idea yang baik kerana kanak-kanak mempunyai sistem pencernaan yang sensitif.

Kanak-kanak yang terlibat dengan gangguan ADHD harus menghadkan pengambilan gula. Oleh kerana beberapa sebab yang tidak diketahui, gula memburukkan masalah dan komplikasi ADHD pada kanak-kanak.

Boron merupakan elemen penting, yang memastikan fungsi normal otak dan sistem saraf pusat. Kemasukan harian boron membantu dalam memerangi Disorder ADHD. Badam, aprikot, pisang, kacang, brokoli, saderi, tarikh, dan anggur adalah sumber yang boleh dipercayai boron.

Ubat herba minyak primrose adalah berguna untuk rawatan semula jadi ADHD. Ahli terapi herba berpendapat bahawa penyelesaian tidak merbahaya ini meningkatkan ingatan umum dan kuasa persepsi dan juga meningkatkan tahap kecerdasan kanak-kanak yang terlibat.

Makanan tambahan herba bunga keghairahan membantu dalam mengawal sifat hiperaktif kanak-kanak ADHD. Penggunaan yang kerap makanan tambahan herba ini memberi rehat yang cukup kepada kanak-kanak aktif yang hyper dan juga tidak mempunyai sebarang kesan sedatif berbahaya.

Makanan tambahan herba ketayap adalah satu lagi ubat semulajadi berkesan untuk gangguan ADHD. Penggunaan tetap ubat semulajadi ini mengurangkan kerengsaan, sakit kepala, kegelisahan, dan lain-lain dan menyediakan imbangan tingkah laku yang baik dalam kanak-kanak hyper- aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar