Pemulihan Semulajadi Untuk Masalah Rambut (Bahagian Tiga)

Pemulihan Semulajadi Untuk Masalah Rambut (Bahagian Tiga)

Ibu saya suka untuk melakukan ini untuk rambut kita apabila kita masih muda. Ringan panas 1/2 cawan minyak zaitun, tambah beberapa titik ekstrak vanila atau ekstrak pilihan anda untuk membuat ia lebih wangi. Dia kemudian akan meletakkan minyak dalam botol penitis mata, kemudian menggunakan penitis mata, memohon minyak pada rambut dan kulit kepala. Urut ke kulit kepala, syampu keluar.

Saya telah menikmati sesi refleksologi kaki dan mendapati ia membantu dalam banyak bidang. Seorang pakar refleksologi menunjukkan amalan refleksologi ini untuk mencergaskan semula rambut: Dapatkan beberapa rambut dan tarik perlahan-lahan. Adakah ini di seluruh kepala. Ia juga dipercayai untuk membantu seorang mabuk, masalah pencernaan dan masalah lain. Anda boleh terus merangsang refleks ini dengan ringan menutup tangan anda ke dalam tangan longgar. Ringan paun seluruh kepala yang akan merangsang rambut dan mempunyai manfaat tambahan untuk merangsang otak, pundi kencing dan organ-organ lain.

Adakah anda seorang berambut perang? Ia pasti menjengkelkan untuk keluar dari kolam renang dengan rambut hijau diwarnai. Lain kali ini berlaku, mengambil span, celup ke dalam wain merah dan sapukan pada rambut anda. Asid tannic dalam wain meneutralkan bahan kimia dalam kolam berklorin.

Satu lagi ubat untuk rambut hijau: Selepas berenang, campurkan 1/2 cawan baking soda ke dalam cawan jus lemon. Bilas kepala basah anda dengan campuran berbuih ini, kemudian kepala untuk mandi. Salah satu ubat lebih - membubarkan enam aspirin dalam satu pain air suam, urut ke rambut basah anda. Bilas dengan air bersih.

"Asli" Pewarna rambut

Anda boleh menggunakan pewarna herba atau sayur-sayuran untuk mewarnakan rambut anda, dengan mengingati bahawa mereka mengambil masa kerana warna mesti berkumpul. Walau bagaimanapun, jika anda menghilangkan kelabu secara beransur-ansur, tidak ada yang boleh menyedari bahawa anda pernah mempunyai apa-apa untuk memulakan dengan!

Brunettes:

Berikut adalah dua formula rambut-gelap yang menggunakan bijaksana kering. Bijaksana kering membantu untuk menambah kehidupan kepada rambut dan mencegah kelemumur.

Membuat beberapa teh sage gelap: Tambahkan 4 sudu dari cendikiawan kering untuk 2 cawan air mendidih, biarkan curam selama 2 jam. Terikan campuran. Menggunakan teh yang gelap ini sahaja akan menggelapkan rambut beruban, tetapi untuk warna rambut yang lebih kuat, tambah 2 cawan teluk rum dan 2 sudu besar gliserin (anda boleh mendapatkan ini di mana-mana pharmecy). Pastikan untuk melabelkan botol anda akan menyimpan campuran ini. Setiap malam memohon campuran kepada rambut anda, bermula pada akar dan bekerja cara anda untuk hujung. Apabila rambut anda adalah seperti gelap yang anda mahu ia menjadi, menghentikan aplikasi.

Jika anda tidak mahu menggunakan ubat rum, campurkan 2 sudu dari cendikiawan kering dengan 2 sudu teh hitam dan reneh dalam satu liter air selama 20 minit. Curam campuran ini selama empat jam, tekanan dan botol. Urut ke rambut anda setiap hari sehingga warna yang dikehendaki dicapai. Campurkan kumpulan baru daripada teh apabila anda perlu touch-up.

Anda boleh cuba minum teh biji bijan - ia telah diketahui menggelapkan rambut. Tambah 2 sudu teh biji bijan dihancurkan untuk secawan air, masak sehingga mendidih. Reneh 20 minit kemudian biarkan sejuk. Minum campuran, benih dan semua. Minum 2-3 cawan sehari.

Jika warna rambut anda kelihatan tidak bermaya, tuangkan secawan sejuk expresso ke dalam rambut anda selepas mencuci. Biarkan ia kekal selama lima minit dan bilas.

Blondes:

Untuk rambut blonde plin-plan, chamomile kering boleh membantu menambah acara kemuncak keemasan. Curam 4 sudu chamomile kering dalam air hanya direbus selama 2 jam. Ketegangan dan bilas rambut anda. Mempunyai mangkuk atau lembangan berguna untuk menyelamatkan campuran chamomile dan penggunaan semula untuk tempoh 2 atau 3 syampu. (Perhatian: campuran ini, tidak kira berapa kuat, tidak akan melindungi akar gelap.)

Jus dua lemon, tekanan dan cairkan dengan satu cawan air suam. Sikat campuran ini melalui rambut anda, memastikan tidak mendapat apa-apa pada kulit anda. Duduk di matahari selama 15 minit untuk memberikan rambut anda cahaya hari musim panas. Bilas rambut anda sehingga bersih dengan air suam selepas mandi matahari anda.

Redheads:

Untuk menambah seri, selepas anda syampu, tuangkan secawan teh kuat Red Zinger (anda boleh dapatkan di kedai-kedai makanan kesihatan dan beberapa pasar raya). Biarkan selama 5 minit, kemudian bilas.

Menggunakan pemerah jus, jus bit mentah. Menambah tiga kali ganda amaun air kerana terdapat jus. Gunakan ini sebagai bilas selepas mencuci.

Uban:

Vitamin terapi perlu melihat bukti positif bahawa menambahkan dengan 300 mg (sehari) PABA (para-aminobenzoic asid) ditambah dengan vitamin B kompleks boleh membantu menukar rambut anda kembali ke warna asalnya. Ini boleh mengambil masa dua bulan atau lebih.

Campurkan 2 sudu besar setiap cuka sider epal, madu mentah dan tak panas mollasses blackstrap dalam segelas air. Minum Perkara pertama campuran pada waktu pagi. Bukan sahaja ia akan membantu menghilangkan uban, tetapi anda akan mempunyai banyak tenaga!

Beberapa losyen suasana semula jadi:

Kita semua suka keriting kami untuk bertahan! Cuba beberapa bir rata. Sikat melalui rambut anda dan anda mempunyai losyen tetapan yang besar. Bau bir seolah-olah hilang dengan cepat.

Jus lemon segar menjadikan suasana losyen bagus. Rambut anda akan mengambil masa yang lama untuk kering dengan jus di atasnya, tetapi tetapan kekal dalam masa yang lebih lama. Jika anda kehabisan lemon segar, menggunakan jus lemon botol.

Jika anda tidak mahu mencuba bir atau lemon campuran, cuba susu. Larutkan 4 sudu besar skim-susu tepung dalam secawan air suam. Gunakan seperti yang dilakukan pada losyen hairsetting komersial. Susu sebenarnya membantu menyuburkan kulit kepala dan rambut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar